Sıkça Sorulan Sorular
Abonelik İşlemleri
Yeni taşındım, mesken abonesi olarak (PSS) sözleşme başvurumu nasıl ve nereye yapabilirim?
Sözleşme yapılmak istenen tüketim noktasında aktif bir perakende satış sözleşmesi bulunmaması durumunda geçerli kimlik belgesi ibrazı ile TC kimlik numarası, kimlik bilgileriniz, tüketim noktasının açık adresi ile mülkiyetinin kime ait olduğunu, kullanım yerini hangi amaçla kullandığınızı ve DASK (Doğal Afet Sigortaları Kurumu) poliçe numarasını beyan etmeniz istenir.
Sözleşme yapılmak istenen tüketim noktasında aktif bir perakende satış sözleşmesi bulunması durumunda: yukarıda belirtilen bilgi ve belgelere ek olarak tarafınızdan söz konusu tüketim noktasının kullanım hakkına sahip olduğunu gösterir belge de talep edilebilecektir. İlgili tüketim noktasında ikâmet etmeniz halinde, belge sunulmaksızın web sorgulamasıyla işlem yapılabilecektir.
Perakende Satış Sözleşme başvurusu için gerekli evraklar nelerdir?
Ait olduğunuz müşteri grubu için gerekli evrak bilgilerine Müşteri Hizmetleri sayfasında yer alan Abonelik Hizmetleri sekmesinden ulaşabilirsiniz.
Perakende Satış Sözleşme başvurusu için ödenmesi gereken bedeller nelerdir?
Tüm sözleşme başvuruları için güvence bedeli, kesme-bağlama bedeli ve damga vergisi alınmaktadır.
Perakende Satış Sözleşme başvurusunda bulundum. Elektriği ne zaman kullanmaya başlarım?
Usulüne uygun olarak imzalanan sözleşmeler aynı gün içerisinde kayıt altına alır ve dağıtım şirketine bilgilendirme yapılır. Bildirim anından itibaren veya dağıtım şirketine ilişkin yükümlülüğün yerine getirildiği andan itibaren dağıtım şirketi; İmar yerleşim alanında 24 saat içerisinde, imar yerleşim alanı dışında 48 saat içerisinde, elektrik enerjisini bağlar.
Abonelik için yapılan sözleşme, kullanıcı adına mı olmalıdır?
Enerji Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği Madde 48. gereğince elektrik aboneliği sözleşmelerinin fiili kullanıcı adına olması gerekmektedir.
Güvence bedeli nedir? Neye göre ödeme yapılmaktadır?
Görevli tedarik şirketi, kullanım yerinin değişmesi ve/veya perakende satış sözleşmesinin sona ermesi veya sözleşmenin feshi hâlinde, tüketicinin elektrik enerjisi tüketim bedelini ödememesi ihtimaline karşılık olarak, borcuna mahsup etmek üzere güvence bedeli talep eder. Görevli tedarik şirketi ile sözleşme imzalayan tüketicinin güvence bedeli, tesisin veya kullanım yerinin gücü dikkate alınarak, abone grupları itibarıyla kW başına belirlenen ve EPDK kurul onayı ile yürürlüğe giren birim bedel üzerinden hesaplanır. Hesaplanan bu bedelin sözleşme başvurusu sonrasında ödenmesi gerekmektedir.
Güvence bedelini teminat mektubu olarak verebilir miyim?
Mesken abone grubu dışında kalan müşteriler, güvence bedeli olarak nakit yerine bankalardan alacakları süresiz kati (kesin) teminat mektubunu kullanabilirler.
DASK (Doğal Afet Sigortaları Kurumu) nedir? Yeni aboneliklerde sözleşme başvurusu için neden zorunludur?
6305 sayılı Afet Sigortaları Kanununun 11'inci maddesinde “Zorunlu deprem sigortasının kapsamına giren binalar ve bağımsız bölümlerle ilgili olarak yaptırılan su ve elektrik abonelik işlemlerinde, zorunlu deprem sigortasının varlığı ilgili kuruluşça kontrol edilir. Taşınmaz mal üzerinde müstakilen mesken olarak inşa edilmiş binalar ile birlikte 634 sayılı kat mülkiyeti kanunu kapsamında tesis edilen kat mülkiyetine veya kat irtifakına konu meskenlerin elektrik abonelik tesis (bağlantı sözleşmesi) ve abone değişikliği işlemlerinin (perakende satış sözleşmesi), zorunlu deprem sigortası yapılmış olduğunun kontrol edilmesinin ardından tamamlanması gerekmektedir. Bu kontrol işlemi yapılmadan, abonelik işlemi tamamlanamaz.” hükümleri gereği yasal uygulama kapsamında DASK zorunluluğu bulunmaktadır.
Taşınma durumunda abonelik işlemleri süreci nasıl işlemektedir?
Taşınma durumunda yapılacak ilk işlem, gerekli bilgiler ile başvuruda bulanarak kullanım yapılacak tüketim noktası için abonelik sonlandırma işlemini gerçekleştirebileceğiniz size en yakın Müşteri İlişkileri Merkezimizi ziyaret etmek olmalıdır. Sözleşmenin sonlandırılması ile taşınılmak istenen tüketim noktası için yeni bir Perakende Satış Sözleşmesi imzalanarak abonelik işleminin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Görevli tedarik şirketi ile perakende satış sözleşmesinin imzalanması hâlinde yapılan başvurular, başvuru tarihini izleyen 3 iş günü içerisinde sonuçlandırılır. İkâmet edilen/faaliyet gösterilen adresten başka bir adrese taşınılması durumunda ise sözleşmenin sona erdirilmesinin talep edildiği tarihten itibaren 3 gün içerisinde gerekli işlemler tamamlanır ve dağıtım şirketi tarafından enerji kesilir. İlgili abonelik için, güvence bedeli tutarı 5 iş günü içerisinde iade edilerek işlem tamamlanır.
Şehit yakınları ve gazi indiriminden kimler faydalanır? Nereye başvurmalıyız? Gerekli evraklar nelerdir?
Şehit aileleri (eş, çocuk, ana, baba) ve muharip/malul gazinin kendisi ile vefat etmiş ise dul eşi, şehit ailesi ve gaziler için yapılmakta olan indiriminden yararlanır. Şehit indiriminden faydalanmak için: 2330,3713 veya 5434 sayılı Kanunun ilgili maddelerinde belirtilen durumlarda şehit olduğu ilgili kurumlarca tespit edilenlerin aileleri için, Emekli Sandığı Genel Müdürlüğünce maaş bağlandığını gösteren belgeleri ile en yakın Müşteri İlişkileri Merkezimize başvuruda bulunulmalıdır. Gazi indiriminden faydalanmak için; 2847 sayılı kanunun mükerrer 1. Maddesinde tanımlı muharip/malul gaziler (gazi vefat etmiş ise dul eşi) için, Emekli Sandığı Genel Müdürlüğünce maaş bağlandığını gösteren belgeleri ile en yakın Müşteri İlişkileri Merkezimize başvuruda bulunulmalıdır.
Elektriğin usulsüz kullanımı ile ilgili bilgilendirme
Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 48. maddesine istinaden aşağıdaki durumlar usulsüz enerji kullanımı olarak tanımlanmıştır. Tüketicinin; a) İlgili tüzel kişilere yapılmış başvuru olmaksızın, bulunduğu tüketici grubunun kapsamı dışında elektrik enerjisi tüketmesi, b) Kendi adına perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmadan daha önceki tüketici adına düzenlenen ödeme bildirimlerini ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketmesi, c) 6 ncı maddenin altıncı fıkrası hükmü dışında, ölçme noktasından sonraki kendi elektrik tesisatından üçüncü şahıslara elektrik enerjisi vermesi, ç) Güç trafosunu değiştirdiği halde ilgili tüzel kişilere durumu yazılı olarak 15 gün içerisinde bildirmemesi, d) Mesken tüketici grubunda yer alan tüketiciler hariç, kendisine ait tesis veya tesislerdeki bağlantı gücünün yüzde yirmiden daha fazla artması halinde, ilgili mevzuat çerçevesinde ilgili lisans sahibi tüzel kişiye başvurmaması veya başvurmuş olmasına rağmen ilgili mevzuat kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemesi hallerinde, usulsüz elektrik enerjisi tüketmiş sayılır.
Tahliye İşlemleri
Perakende Satış Sözleşmemi sonlandırdım. Elektriğim ne zaman kesilir?
Şirketimiz tarafından dağıtım şirketine, aynı gün içerisinde bilgi verilir. Dağıtım şirketi imar ve yerleşim alanında bildirimi izleyen en geç bir gün içerisinde, imar ve yerleşim alanı dışında bildirimi izleyen en geç 2 gün içerisinde son endeks değerlerini alarak kullanım yerinin elektriğini keser. Endeks değerlerinin alınmasını izleyen gün içerisinde bu değerler görevli tedarik şirketine bildirilir. Şirketimiz tarafından tüm borçlarınızın ödenmesi koşulu ile, 5 iş günü içerisinde güvence bedeli iadesi yapılarak abonelik fesih işlemi sonuçlandırılır.
Güvence bedeli iadesini nasıl alabilirim?
Güvence bedeli iadesi işleminizi, size en yakın müşteri ilişkileri merkezimize başvurarak matbu dilekçemizi doldurarak gerçekleştirebilirsiniz. Perakende Satış Sözleşmesi kapsamında tespit edilen nakit güvence bedeli, güncelleme oranına göre güncellenir. Güncelleme yapılmasını takiben, tüketicinin görevli tedarik şirketine olan tüm borçlarını ödemesinden sonra varsa güncellenmiş güvence bedelinin bakiyesi, sözleşmenin sona erme tarihinden itibaren en geç beş iş günü içerisinde tüketicinin talep ettiği ödeme şekline göre iade edilir. Güvence bedeliniz başvuru esnasında beyan edeceğiniz IBAN hesabınıza belirlenen sürede yatırılacaktır.
Abonelik iptali (PSS Sonlandırma) işlemini nasıl gerçekleştirebilirim?
Abone numaranız ile birlikte, kimlik belgeniz ve güvence bedeli iadesinin yapılabilmesi için IBAN numarası ile bizzat başvuruda bulunabilirsiniz veya varsa vekiliniz geçerli vekâletnamesi ve kimlik belgesi ile başvuruda bulunabilir. Tüzel kişiliklerde ise şirket yetkilisi olduğunu gösterir belge, imza sirküleri, vekâletname kamu kurumları için kurum tarafından yazılan yetki belgesi ile başvuru yapılması gerekmektedir.
Abonelik eş adına ise evlenme cüzdanı ile sözleşme iptali yapılabilir mi?
Evlilik cüzdanı yetki belgesi olmadığından sözleşme iptali yapılamaz. Sözleşme iptali ancak abone sahibi veya vekilinin (noter onaylı vekâletname ile) başvurusu ile yapılabilir.
Arıza ve Teknik İşlemler
Elektrik kesintisi, arıza, sayaç okuma ve benzeri konularda kiminle irtibata geçmek gerekmektedir?
Arıza, kesinti, bakım ve sayaç okuma konularında tek yetkili kurum, bağlı olduğunuz elektrik dağıtım şirketidir. Bölgemizin görevli dağıtım şirketi ile iletişime geçmek için 0850 800 0 186 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
Sayaçların değişim işlemleri neden yapılmaktadır?
3516 sayılı Ölçü ve Ayar Kanunu ve bu kanuna dayalı ikincil mevzuat gereğince elektrik tüketimini ölçen sayaçların periyodik olarak 10 yılda bir kontrol edip damga ayar işlemlerinin yapılması gerekmektedir. Bu nedenle, 10 yıllık damga süresini dolduran sayaçlar damga ayar işlemleri için sökülerek yerine geçici olarak aynı özelliklere sahip sayaç takılmaktadır. Bu sayaçlardan ayarlanması ve/veya tamiri mümkün olmayanlar ise yenisi ile değiştirilmektedir. Bunun yanında, müşteri talepleri doğrultusunda sökülen mekanik sayacın yerine çok zamanlı tüketimi ölçme özelliği olan elektronik sayaç ile değişim işlemleri de yapılabilmektedir.
Sayaç kontrollerinde, abonelik sözleşmesi mal sahibinin üzerinde olmasına rağmen, kiracının veya bir başkasının dilekçesine istinaden sayaç değişimi yapabilir miyiz?
Sayacın hatalı tüketim değerleri gösterdiğinin tespiti halinde, yönetmelik hükümleri çerçevesinde değiştirilmesi gerekmektedir. İlgili sayaç kullanıcısı abone değil ise söz konusu kullanıcının şirketimizle abonelik sözleşmesi yaparak aboneliği kendi üzerine alması gerekmektedir. Sayaç değişimi, ancak abonelik sahibinin başvuruda bulunması halinde yapılabilmektedir.
Fatura
Yıllık tüketim miktarımı nasıl öğrenebilirim?
Size en yakın Müşteri İlişkileri Merkezi veya web sitemizde online işlemlere üye olarak öğrenebilirsiniz.
Fatura itirazlarımı nereye ve nasıl yapabilirim?
Tesisat numaranızı veya sözleşme hesap numaranızla birlikte Müşteri İlişkileri Merkezlerimize başvurabilir veya 0850 800 0 186 numaralı İletişim Merkezimizi arayarak kayıt oluşturabilirsiniz.
Fatura itirazı yapmak için faturamı ödemiş olmam gerekir mi?
İtirazın yapılmış olması ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmamaktadır. İtiraz, görevli tedarik şirketi tarafından başvuru tarihini izleyen en geç on iş günü içerisinde incelenerek sonuçlandırılır.
Fatura ve kesme ihbarnamesinin tebliğ şekli nasıldır? Fatura altı kesme ihbarnamesi bırakıldıktan ne kadar sonra elektrik enerjisi kesilir?
İlgili mevzuat ve satış sözleşmeleri gereğince, müşteriye tahakkuk ettirilen fatura bedeli, faturada belirtilen son ödeme tarihine kadar ödenmediği takdirde, bir sonraki faturada veya farklı kanallardan müşteriye elektrik borcunun ödenmesi için bildirimde bulunulur. Fatura bedeli, bildirimi takip eden beş iş günü sonuna kadar ödenmez ise ilgili mevzuat hükümlerince müşterinin enerjisi kesilir. Müşterinin kullanım adresine gönderilen fatura veya bildirim müşteriye tebliğ edilmiş sayılır.
Borç sorgulama işlemini nasıl yapabilirim?
Sözleşme hesap numaranızı kullanarak; web sitemizde bulunan Hızlı Borç Sorgulama sayfasından, 0850 800 0 186 numaralı İletişim Merkezimizi arayarak sesli yanıt sisteminden veya Müşteri İlişkileri Merkezlerimizde bulunan kiosklarımızdan güncel borç durumunuzu sorgulayabilirsiniz.
Tüketim olmasına rağmen faturalarım tarafıma ulaşmıyor, neden?
Faturanızın tarafınıza ulaşmaması okuma esnasında yaşanan teknik arızalar veya sayaca ulaşılamaması, hatalı abonelik veya sayacınızın arızalı olmasından kaynaklanabilir. Bu konuda detaylı bilgiyi bağlı olduğunuz Dağıtım Şirketinden alabilirsiniz.
Elektrik faturalarının içeriği konusunda açıklama yapar mısınız?
Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği uyarınca tüketimi düşük serbest tüketici, serbest olmayan tüketici ve son kaynak tedariki kapsamındaki tüketicilere tedarikçiler tarafından düzenlenen fatura/ödeme bildiriminde asgari olarak aşağıdaki bilgiler yer alır:
a) Tüketicinin adı-soyadı veya unvanı, adresi, tüketici numarası, tüketici grubu,
b) Sayaç veya sayaçlara ait marka, tip ve seri numarası, çarpan, varsa akım ve/veya gerilim trafo oranları,
c) Son kaynak tarifelerinden elektrik alan serbest tüketici, ikili anlaşma ile elektrik alan serbest tüketici ya da serbest olmayan tüketici sınıflarından hangisine girildiğine dair bilgi,
ç) Tüketime esas ilk ve son endeksler ile okuma tarihleri,
d) Tüketilen elektrik enerjisi miktarı,
e) Günlük enerji tüketim ortalaması,
f) Ödeme bildirimi tarihi itibariyle tüketim noktasının cari yıl ile bir önceki takvim yılı tüketim miktarları,
g) Tüketimin fiyatlandırılmasına esas enerji ve kapasite bilgileri,
ğ) Elektrik enerjisi birim fiyatları ve tüketim bedeli ile ilgili mevzuat kapsamında faturalarda yer alması öngörülen diğer bedelleri,
h) Vergi, yasal kesinti ve borçlar,
ı) Son ödeme tarihi, ödeme şekilleri ve merkezleri,
i) Tedarikçiler ile dağıtım lisansı sahibi tüzel kişinin telefon ve faks numaraları ile internet ve elektronik posta adresleri, arıza ve acil durumlarda aranabilecek dağıtım şirketinin telefon numarası,
j) Varsa geçmiş dönemlere ilişkin borç veya alacak,
k) Kesme-bağlama bedeli,
l) Bulunması halinde otomatik ödeme talimatı bilgisi,
m) EIC.
Tüketimi düşük serbest tüketicilere gönderilecek ödeme bildirimi veya faturalarda varsa taahhüdün süresi, sürenin kaçıncı ayında bulunulduğu, taahhüdün sona erme tarihi ile taahhüdün bozulması halinde uygulanacak cayma bedelinin ve/veya ceza koşulunun uygulama esaslarına ilişkin bilginin bulunması zorunludur.
Müşteri Bilgileri
Abonelik bilgilerimi nasıl öğrenebilirim?
Adınıza/Firmanızın adına düzenlenmiş elektrik faturası üzerinde yer alan “Sözleşme Hesap Numarası” ve “Tesisat Numarası” bölümlerinden veya 0850 800 0 186 numaralı İletişim Merkezimizi arayarak tesisat numaranızı veya sözleşme hesap numaranızı öğrenebilirsiniz.
Sözleşme Hesap Numaramı nasıl öğrenebilirim?
Sözleşme hesap numaranızı web sitemizin ana sayfasında yer alan “Sözleşme Hesap No Sorgula” butonundan tesisat numaranızı girerek öğrenebilirsiniz.
Bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?
Size en yakın Müşteri İlişkileri Merkezi veya web sitemiz aracılığı ile bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.
Ödeme İşlemleri
Kredi kartı ile elektrik faturası ödeyebilir miyim?
İzmir ve Manisa illerindeki müşterilerimiz, güncel veya ödenmemiş geçmiş dönem elektrik fatura ödemelerini kredi kartlarına 2 ile 9 aya varan taksitlendirmeyle yapabileceklerdir. Akbank (Axess Card), Denizbank (Bonus Card), İş Bankası (Maximum Card), Garanti Bankası (Bonus Card) ve Yapı Kredi Bankası (World Card) ile yapılan anlaşmalar kapsamında elektrik tüketimi fatura ödemelerinde tek çekim imkânı maalesef henüz sunulamamaktadır ancak çalışmalarımıza devam ediyoruz. Taksitli fatura ödemelerinden doğabilecek vade farkı, ilgili bankalar tarafından belirlenmekte ve müşteriye yansıtılmaktadır.
İcralık borçlarımı nasıl öğrenebilir ve takip edebilirim?
İcralık olan borçlarınızı Müşteri İlişkileri Merkezlerimizden öğrenebilir, ödeyebilir ve takip edebilirsiniz.
Serbest Tüketici
‘Serbest Tüketici’ kimdir?
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenen elektrik enerjisi miktarından daha fazla tüketimi bulunması nedeni ile tedarikçisini seçme ve indirimli elektrik alma hakkına sahip gerçek veya tüzel kişilerdir.
Uygulanan indirim ne zamana kadar geçerli olacak?
Sözleşme süresi içerisinde aktif birim fiyat indirim avantajlarından faydalanabilirsiniz. Şirketimizle belirli süreli ikili anlaşma imzaladıysanız sözleşmeniz, anlaşmada belirlenen sürenin sonunda kendiliğinden sona erecektir.
‘İndirimli Elektrik’ nedir? Nasıl başvurabilirim?
İndirimli elektrik, şu an elektrik aldığınız şirketin uyguladığı tarife birim fiyatı üzerinden bir iskonto yapılarak elektrik kullanmanıza olanak sağlanmasıdır. Bu faaliyeti Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'ndan lisans almış olan elektrik tedarik şirketleri gerçekleştirebilmektedir. Gediz Perakende ile İndirimli Elektrik Sözleşmesi (İkili Anlaşma) imzaladığınızda EPDK tarafından onaylanmış geçerli elektrik satış tarifesinin altında bir fiyatla elektrik kullanmaya başlarsınız. İkili Anlaşma, EPDK tarafından belirlenen fiyatlar üzerinden belli bir oranda indirim sağlayacağınızı belirleyen bir elektrik satış sözleşmesidir. Elektrik faturası aylık ortalama 75 TL ve üzerinde olan tüm tüketiciler Gediz Elektrik Perakende Satış AŞ ile yapacakları İndirimli Elektrik Sözleşmesi ile indirimli elektrik almaya başlayabilirler. İndirimli Elektrik Sözleşmesi ile Gediz Perakende'den elektrik alan müşterilerin, elektrik tesisat sisteminde teknik ve altyapı olarak hiçbir değişiklik yapılmamakta ve müşteri mevcut elektrik tesisatı üzerinden elektrik almaya devam etmektedir. İndirimli elektrik ile ilgili daha detaylı bilgi almak ve size özel teklifimizi öğrenmek için 0850 800 0 186 numaralı iletişim merkezimizi arayabilir, size en yakın müşteri ilişkileri merkezimizi ziyaret edebilir veya Kampanyalar sayfasında yer alan formu doldurabilirsiniz.
Türkiye'nin herhangi bir yerinde olsam da elektriği Gediz'den almam mümkün mü?
Elektrik Piyasası Serbest Tüketici Yönetmeliği uyarınca elektrik tüketiminiz yıllık 1.400 kWh ve üzerinde ise Türkiye'nin neresinde olursanız olun enerjinizi Gediz'den temin edebilirsiniz.
İndirimli elektrik başvurusu için gerekli evraklar nelerdir?
İkili Anlaşma yapılmak istenen tüketim noktasına ait tesisat numarası, nüfus cüzdanı aslı, ticarethane müşterileri için de vergi levhası ve imza sirküleri gereklidir.
İndirim avantajı hangi kalemlerde uygulanmaktadır?
İndirim, elektrik birim fiyatına uygulanmaktadır. Elektrik faturanızın içinde kamu tarafından belirlenen diğer fiyat bileşenleri bulunmaktadır. KDV (Katma Değer Vergisi), BTV (Belediye Tüketim Vergisi), TRT Payı, Enerji Fonu, Dağıtım Bedeli gibi fatura bileşenlerinden sabit değerli olanlar, indirime dâhil edilmemektedir.
Serbest tüketici olarak elektriğe zam yapılırsa bu durumdan nasıl etkilenirim?
İkili anlaşma ile belirlenen indirim oranınız, aktif tüketim bedeline zam gelmesi halinde zam oranı kadar indirime konu tutarınız artmaktadır. İkili anlaşma ile sabit birim bedel üzerinden anlaşma yapıldıysa, aktif tüketim bedeline zam gelmesi halinde, sabit birim bedeliniz zamdan etkilenmemektedir.
‘Serbest Tüketici’ olmak bir zorunluluk mudur?
Serbest tüketici olmak bir zorunluluk değildir. Müşteri serbest tüketici olmak istemiyorsa, faturaları ulusal tarife birim fiyatları üzerinden faturalandırılır.
İndirimli elektrik almak için yapılan ikili anlaşma, kullanıcı adına mı olmalıdır?
Enerji Piyasası yönetmeliğinin 48. Maddesine istinaden, kendi adına perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşması olmadan daha önceki tüketici adına düzenlenen ödeme bildirimlerini ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketmesi Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğine göre usulsüz kullanım olarak nitelendirilmektedir. Bu yüzden ikili anlaşma fiili kullanıcı olan kişi adına yapılmalıdır.
Tüketimi düşük serbest tüketici nedir?
30.05.2018 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 'ne göre yıllık elektrik enerjisi tüketimi 100.000 kWh'tan düşük olan serbest tüketiciler "tüketimi düşük serbest tüketici" sınıfını oluşturur. Bu tip tüketiciler bakımından asgari anlaşma şartları Yönetmelik'te belirlenmiştir. Yıllık elektrik enerjisi tüketimi 100.000 kWh'tan yüksek olan serbest tüketiciler ile Tedarikçi arasında olan anlaşma koşulları sözleşme serbestisi kapsamında değerlendirilir.
İkili anlaşmaların süreleri ne kadardır?
Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, tüketimi düşük serbest tüketiciler için belirli süreli ikili anlaşmaların süresi en fazla üç yıl olabilir.
İkili anlaşmanın süresi sona erdiğinde süreç nasıl işler?
30.05.2018 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 14. madde hükmü gereği tüketimi düşük serbest tüketiciler için belirli süreli ikili anlaşma, anlaşmada belirlenen sürenin sonunda kendiliğinden sona erer. Bu kapsamda ikili anlaşmanızın sona erme tarihinden en az 60 gün önce tarafınıza, indirimli elektrik sözleşmenizin sona ereceği tarihi ve portföy çıkışınızın gerçekleşeceği tarih bildirilir.
İkili anlaşma kapsamında mutabakata varılan bedel üzerinde herhangi bir değişiklik yapılabilir mi?
Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre tüketimi düşük serbest tüketiciler için sözleşme süresince tüketici aleyhine değişiklik yapılamaz. Tedarikçi, öngördüğü değişikliği, değişikliğin yürürlüğe gireceği tarihten en az 15 gün önce tüketiciye kayıt altına almak sureti ile bildirmekle yükümlüdür.
İkili anlaşma yapıldıktan ne kadar zaman sonra indirim almaya başlayacağım?
Gediz Perakende ile Elektrik Satış Sözleşmesi yapılır. Gerekli evraklar temin edilir. ( İkili Anlaşma ve ekleri, Vergi Levhası fotokopisi, sanayi abone grubundakiler için sanayi sicil belgesi fotokopisi) Gediz Perakende tarafından EPİAŞ'a gerekli kayıt işlemleri gerçekleştirilir. (Söz konusu işlem, belgelerinizin gönderilmesi işlemidir.) Geçiş işlemlerinin EPİAŞ tarafından onaylanma sürecine girilir. (Ayın 6. gününden ay sonuna kadar geçen 3 haftalık sürede, tebliğe uygun sayacı olan ve serbest tüketici limitini aşan müşterilerin geçiş işlemleri onaylanır.) EPİAŞ'ın onayı sonrasında, indirimli elektrik tedariki ve Gediz Perakende tarafından faturalandırma başlar.) EPİAŞ 'ın onayı sonrasında, indirimli elektrik tedariki ve Gediz Perakende tarafından faturalandırma başlar.
Faturam nasıl düzenlenecek ve kim tarafından gönderilecek?
Gediz Perakende ile İkili Anlaşma imzalamanız durumunda faturanız Gediz Perakende tarafından düzenlenecek ve anlaşmanız dâhilinde belirtilen fiyatlar ile ödeme koşulları geçerli olacaktır. Ödemelerinizi de Gediz Perakende’nin ödeme kanallarını kullanarak gerçekleştirebileceksiniz.
Sözleşme sonlandırma (ikili anlaşma iptali) işlemini nasıl gerçekleştirebilirim?
Abone numaranız ile birlikte kimlik belgeniz ve güvence bedeli iadenizin yapılabilmesi için IBAN numarası ile bizzat ya da varsa geçerli vakaletnameyi sahip vekiliniz aracılığı ile başvuruda bulunabilirsiniz. Tüzel kişilerde ise şirket yetkilisi olduğunu gösterir belge, imza sirküleri, vekâletname, kamu kurumları için kurum tarafından yazılan yetki belgesi ile başvuru yapılması gerekmektedir. Güvence bedeli iadesi yapılacak IBAN hesabının sözleşmeye taraf kişi adına olması veya vekaletname ile yapılan başvurularda tahsil etme yetkisinin bulunması gerekmektedir.
Mevcut İkili Anlaşma herhangi bir nedenle sona erdikten sonra sözleşme yapılmazsa elektrik kesilir mi?
Mevcut sözleşme sona erdikten sonra, mevcut tedarikçi ile ya da farklı bir tedarikçi ile yeni bir anlaşma imzalanabilir. Fakat İkili Anlaşma herhangi bir nedenle sona erdikten sonra, yeni bir İkili Anlaşma imzalanmamışsa; elektrik tadarikiniz son kaynak tedariki kapsamında bögenizde görevli tedarik şirketi tarafından sağlanır. Bu kapsamda, 10 iş günü içerisinde görevli tedarik şirketi ile "Perakende Satış Sözleşmesi"ne esas bilgilerin güncellenmesi ve güvence bedelinin ödenmesi gerekmektedir. Aksi halde, elektrik enerjiniz kesilebilecektir.
Tarife
Elektrik fiyatlarına yapılan zam/indirim oranları kim tarafından belirlenmektedir?
Ülke genelinde elektriğin satış fiyatı aynı olup, şirketimizin (Serbest Tüketici olma hakkı kazanmış tüketiciler hariç) elektrik fiyatlarına zam veya indirim yapma yetkisi yoktur. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından bütün Türkiye’de uygulanmak üzere onaylanan ulusal tarife bölgemizde de uygulanmaktadır.
Engellilere yönelik indiriminiz bulunuyor mu?
Engelli vatandaşlarımıza yönelik indirimimiz şuan için bulunmamaktadır. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun üç ayda bir kurul kararı ile yayımladığı ulusal tarife birim fiyat tablosunda, engelli vatandaşlarımız için uygulanacak ayrı bir tarife yapısı belirlenmesi halinde şirketimizin de müşterilerimize bu imkânı sunması mümkün olacaktır.
Tek zamanlı tarife nedir?
Günün tüm zamanlarında tüketilen elektrik enerjisi için tek bir fiyat uygulanan tarifedir.
Çok zamanlı tarife nedir?
Çok Zamanlı Tarife: Günün belirlenmiş olan farklı zaman dilimlerinde tüketilen elektrik enerjisi için, farklı zaman dilimlerini kapsayan ve farklı fiyat uygulanan tarifedir. Kış Saati Uygulaması; Gündüz Dönemi 07:00 – 18:00, Puant Dönemi 18:00 – 23:00 Gece Dönemi 23:00 – 07:00 Yaz Saati Uygulaması; Gündüz Dönemi 06:00 – 17:00, Puant Dönemi 17:00 – 22:00, Gece Dönemi 22:00 – 06:00 Ülkemizde yaz/kış saati uygulaması kaldırılmıştır. Çok zamanlı tarifelerin uygulanması bakımından sayaç saati sürekli yaz saati uygulamasına göre güncellenmemiş sayaçlar üzerinden, tüketimleri ölçülen tüketiciler için ekim ayının son pazar günü ile mart ayının son pazar günü arasında; “kış saati uygulaması” başlığı altındaki zaman dilimleri uygulanır. Mart ayının son pazar günü ile ekim ayının son pazar günü arasında ise “yaz saati uygulaması” başlığı altındaki zaman dilimleri uygulanır. Sayaç saati sürekli yaz saatine uyarlanmış tüketiciler için ise sürekli olarak “yaz saati uygulaması” başlığı altındaki zaman dilimleri uygulanır. Kullanım alışkanlıklarınıza göre çok zamanlı tarife, enerji tüketiminizi birim fiyatların daha uygun olduğu gündüz ve gece zaman aralıklarında yapmanız hâlinde, tek zamanlı tarifeye göre daha avantajlı bir tarifedir.
Tek zamanlı /Çok zamanlı tarifeden yararlanmak için ne yapmam gerekir?
Tek zamanlı ve çok zamanlı tarifelerden yararlanmak için en yakın Gediz Müşteri İlişkileri Merkezi’ne başvurmanız gerekmektedir. 3 zamanlı tüketim değerlerini gösterebilen elektronik sayacı olmayan abonelerimizin çok zamanlı tarifeden yararlanabilmek için bu özelliğe sahip sayaç temin etmesi gerekmektedir. Tarife değişikliği, talep tarihinin içinde bulunduğu dönem sonundaki endeks tespitleri ile çıkarılacak faturayı takip eden ilk fatura döneminde gerçekleştirilir. Tek veya çok zamanlı tarifeye geçme talebi bir takvim yılında en fazla iki kez yapılır.
Elektrik birim fiyatlarını (tarifesini) nereden öğrenebilirim?
Elektrik birim fiyatları, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından her üç ayda bir belirlenen ve tüm abone gruplarına uygulanmakta olan vergi ve fonlar hariç tüketiciye yansıyan birim fiyatlarıdır. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak ve tüm abone gruplarına ait elektrik birim fiyatlarını öğrenmek için Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun resmi web sitesi olan http://www.epdk.org.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
Diğer
0850 800 0 186 numaralı çağrı merkezinizle yapılan görüşmeler ücretli midir?
0850 800 0 186 numaralı çağrı merkezimizle cep telefonlarından ve sabit hatlardan yaptığınız aramalar için Gediz Elektrik Perakende Satış A.Ş. tarafından herhangi bir ücret alınmamaktadır. Kullandığınız GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi tarafından yapılan tahsilatlardan ise ilgili şirketler sorumludur.